انواع ثبت شرکت در ترکیه
یکشنبه 27 تیر 1400

ثبت شرکت در ترکیه | آشنایی با انواع ثبت شرکت در ترکیه

آشنایی با انواع ثبت شرکت در ترکیه اهمیت زیادی دارد و آگاهی از این موارد به متقاضیان در تأسیس شرکت های معتبر در کشور ترکیه کمک می کند.

ترکیه در حال حاضر از کشورهای توسعه یافته ای محسوب می شود که شرایط صنعتی و تجاری خاصی دارد.

در سایت خانه ای دیگر آگهی هایی درباره خدمات ثبت شرکت در ترکیه وجود دارد و متقاضیان با توجه به میزان سرمایه اولیه ثبت شرکت را انجام می دهند.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

خانه دیگر | دلایل ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه رشد خاصی را در عرصه اقتصادی تجربه کرده است و در زمینه های تجاری و صنعتی رشد اقتصادی خاصی دارد.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه مشخص است و امکان راه اندازی شرکت برای اتباع خارجی به آسانی فراهم می شود، اتباع با توجه به انواع ثبت شرکت در ترکیه اقدامات لازم را برای تأسیس شرکت مورد نظر انجام دهند.

دلایل خاصی برای ثبت شرکت در ترکیه وجود دارد، اتباع خارجی با انتخاب این روش سرمایه گذاری، اقامت یک ساله کشور ترکیه را به دست می آورند و به صورت قانونی در ترکیه زندگی می کنند.

به سرمایه گذار مجوز کار و فعالیت در کشور ترکیه داده می شود.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

خانه دیگر | مزایای انواع ثبت شرکت در ترکیه

از مزایا انواع ثبت شرکت در ترکیه مربوط به هزینه های پایین ابتدای کار است، اتباع خارجی در زمینه ثبت شرکت به هزینه مناسبی نیاز دارند.

تمامی افراد حقیقی خارجی با ثبت شرکت در ترکیه می توانند امور تجاری و بازرگانی خود را انجام دهند و بدون محدودیت خاصی به این افراد مجوز کار در کشور ترکیه ارائه می شود.

پس از ثبت شرکت در ترکیه اتباع خارجی مالیات کمتری را به دولت پرداخت می کنند و در مقایسه با کشورهای دیگر مالیات کمتری از سرمایه گذاران دریافت می گردد.

با در نظر داشتن انواع ثبت شرکت در ترکیه اتباع خارجی در کشور پیشرفته ای فعالیت اقتصادی خود را انجام می دهند که شرایط مناسبی دارد.

دولت ترکیه تسهیلات ویژه ای را برای اتباع خارجی در نظر می گیرد و با توجه به نوع شرکت تأسیس شده، وام هایی را با بهره پایین به سرمایه گذار ارائه می دهد.

هزینه های زندگی در کشور ترکیه پایین است و هزینه های مناسب این کشور افراد زیادی را ترغیب به مهاجرت به ترکیه می کند.

از مزایای مهم انواع ثبت شرکت در ترکیه می توان به اخذ اقامت یک ساله اشاره کرد، اتباع خارجی با شرایط خاصی ویزای موقت یک ساله کشور ترکیه را دریافت می کنند و امکان تمدید این نوع ویزا فراهم می گردد.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

سرمایه گذار می تواند اقدامات لازم را برای اخذ اقامت دائم در ترکیه انجام دهد و از این طریق ویزای شهروندی کشور ترکیه را به دست آورد.

با  توجه به انواع ثبت شرکت در ترکیه شرایط خاصی برای افتتاح حساب بانکی فراهم می شود و امکان نقل و انتقالات ارزی با تمامی مراکز و بانک های دنیا ایجاد می گردد.

اتباع خارجی اهداف متفاوتی را برای انواع ثبت شرکت در ترکیه در نظر می گیرند و با توجه به قوانین دولت ترکیه شرکت مورد نظر را راه اندازی می کنند.

با ثبت انواع شرکت شرایط برای دریافت اقامت کشور ترکیه ایجاد می شود و مدیر عامل در زمینه اخذ اقامت کشور ترکیه مشکلی ندارد.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه  

 

انواع ثبت شرکت در ترکیه

قوانین مشخصی برای انواع ثبت شرکت در ترکیه وجود دارد و آشنایی با این قوانین باعث می شود که اتباع خارجی با توجه به اهداف خود شرکت مورد نظر را تاسیس کنند و از این طریق به سودآوری بالایی دست یابند.

از مهمترین شرکت های تاسیس شده در ترکیه مربوط به شرکت های بامسئولیت محدود است، دولت ترکیه شرایط خاصی را برای راه اندازی این نوع شرکت در ترکیه فراهم می کند.

هزینه محدودی برای ثبت این نوع شرکت در نظر گرفته می شود و سهامداران با توجه به میزان سهم خود در سود و زیان مربوط به شرکت با مسئولیت محدود سهیم هستند.

برای ثبت مراحل قانونی لازم است که حساب بانکی به نام شرکت افتتاح شود و درآمد و سود حاصل از شرکت لیمیتد در این حساب ثبت می گردد.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

اتباع خارجی برای تأسیس شرکت لیمیتد Limited در ترکیه هیچ محدودیتی ندارند و بر اساس قانون می توانند اقدامات لازم را برای راه اندازی این شرکت انجام دهند.

در اساسنامه برخی از شرکت های لیمیتد قوانین خاصی ثبت می شود و بر طبق اطلاعات موجود در اساسنامه، مدیر عامل شرکت را می توان فردی غیر از سهامداران اصلی شرکت تعیین کرد.

این نوع شرکت به صورت شریکی تأسیس می شود و یک یا چند نفر اقدامات لازم را برای راه اندازی شرکت در نظر می گیرند.

در شرکت لیمیتد افراد بیشتری فعالیت دارند و نیروی انسانی فعال تری در این شرکت فعالیت های گسترده خود را انجام می دهند.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

شرکت سهامی در ترکیه

از انواع ثبت شرکت در ترکیه می توان به شرکت سهامی اشاره کرد، شرکت سهامی خاص از انواع شرکت های مهم محسوب می گردد که شرایط خاصی برای تاسیس این مراکز در نظر گرفته می شود.

شرکت سهامی خاص سرمایه گذارانی کمتر از 250 نفر دارد و با هزینه مناسبی می توان تاسیس این شرکت را انجام داد.شرکت سهامی عام سرمایه گذاران بیشتری دارد، سرمایه گذاران این شرکت بیش از 250 نفر هستند.

سهم های این شرکت به طور مساوی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرند و سهامدار با توجه به میزان سرمایه خود سهام شرکت را دریافت می کند.کشور ترکیه شرایط خاصی را برای جلسات شرکت سهامی خاص در نظر می گیرد و در جلسات عمومی این شرکت حضور بازرسانی از وزارت بازرگانی کشور ترکیه الزامی است.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

شرکت مختلط در ترکیه

یکی از انواع شرکت که می شود ثبت کرد، شرکت های مختلط در ترکیه هستند که با قوانین مشخصی تأسیس این نوع شرکت انجام می پذیرد.

سهامداران شرکت مختلط در سرمایه اولیه و سود شرکت سهیم می شوند و بر اساس توافق تمامی اعضا چند نفر از سهامداران بدهی های مربوط به شرکت را پرداخت می کنند.

با این اقدام سرمایه داران دیگر در زیان شرکت سهمی ندارند و تنها سود حاصل از درآمد شرکت به سهامداران پرداخت می شود.

شرکت تضامنی در ترکیه

شرکت تضامنی در ترکیه قوانین مشخصی دارد

دولت ترکیه به بدهی های این شرکت توجه خاصی دارد و در صورت وجود بدهی سهامداران پرداخت این میزان قروض را بر عهده می گیرند، در شرکت های تضامنی پرداخت کامل بدهی های شرکت حائز اهمیت است و در بازه زمانی مشخصی قروض مورد نظر به دولت ترکیه پرداخت می شوند.

در شرکت تضامنی وام های شرکت توسط یک یا چند نفر از اعضای اصلی پرداخت می گردد و شرکای دیگر در زمینه ضرر و زیان شرکت هیچ سهمی ندارند.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

قوانین ثبت شرکت شخصی در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه را افراد حقیقی انجام می دهند و با این اقدام شرایط را برای فعالیت خاص در ترکیه به دست می آورند.

در اساسنامه این شرکت فعالیت های خاصی ثبت می شود، هزینه ثبت شرکت شخصی محدود است و دامنه فعالیت محدودیتی را در بر می گیرد.

با توجه به نوع شرکت زمان کمی برای ثبت شرکت در نظر گرفته می شود.

دولت ترکیه با بررسی قوانین خاصی شرایط را برای انواع ثبت شرکت در ترکیه مهیا کرده است و متقاضیان می توانند اقدامات لازم برای ثبت شرکت های شخصی را در چند روز انجام دهند.

هزینه نگهداری شرکت شخصی پایین است و مجوز این شرکت تنها برای فعالیت های محدودی صادر می شود.

 

  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

قوانین مهم برای ثبت صرافی توسط اتباع خارجی

دولت ترکیه به اتباع خارجی در زمینه ثبت موسسات مالی مجوزهای لازم را ارائه می دهد و سرمایه گذاران با توجه به انواع ثبت شرکت در ترکیه، اقدامات مهم را برای راه اندازی صرافی در نظر می گیرند.

موسسات مالی یا صرافی ها به عنوان شرکت سهامی معتبر در کشور ترکیه فعالیت دارند و برای تأسیس این موسسات اقدامات خاصی صورت می گیرد.

برای ثبت این نوع موسسات سخت گیری های خاصی وجود دارد و آگاهی افراد از انواع ثبت شرکت در ترکیه به ویژه صرافی ها حائز اهمیت است.

برای ثبت صرافی در ترکیه از ادارات دولتی این کشور مجوزهای خاصی صادر می شود و برای تأسیس این نوع شرکت از ادارات معتبر ترکیه مجوزهای لازمی دریافت می گردد.


  انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

شرایط دولت ترکیه برای ثبت شرکت در مناطق آزاد

اتباع خارجی در زمینه ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه به تأسیس شرکت های صنعتی در مناطق آزاد توجه زیادی دارد.

سرمایه گذارانی که به دنبال تولید کالاهای اصلی و مهم کشور هستند با تأسیس شرکت در مناطق آزاد ترکیه می توانند فعالیت خود را با سودآوری بالایی ادامه دهند.

به اتباع خارجی مجوز ثبت شرکت در مناطق آزاد داده می شود و دولت ترکیه شرایط مناسبی را برای خرید زمین در این مناطق در نظر می گیرد.

دولت ترکیه تسهیلات خاصی را برای ثبت شرکت در مناطق آزاد این کشور در نظر می گیرد و برای اتباع خارجی تسهیلات ویژه ای را به کار می برد تا این افراد جذب سرمایه گذاری مطمئن در مناطق آزاد شوند.

با تسهیلات ارائه شده دولت، سرمایه گذار می تواند سوله مورد نظر را در مناطق آزاد راه اندازی کند.

از مزایای مهم ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه مربوط معافیت های مالیاتی است، دولت ترکیه در این مناطق سرمایه گذار را از پرداخت مالیات معاف می کند.

برای آشنایی با وکلا و شرکت های رسمی ثبت شرکت در ترکیه کافیه به سایت  نیازمندی های ترکیه ( وب سایت خانه دیگر ) مراجعه فرمایید و با مشاهده آگهی ها بهترین انتخاب انجام دهید.



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!