رستوران مژگان در استابول ترکیه
شنبه 02 مرداد 1400

بهترین رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران ایرانی در استانبول از امکانات مختلفی برخوردار است و در این مکان غذاهای متنوع و معروف ایرانی طبخ می شوند.

 

 

غذاهای این رستوران مدنظر شهروندان ترک زبان و ایرانیان مقیم ترکیه قرار می گیرد و سرویس دهی مناسبی دارد.

رستوران ایرانی در استانبول | دلایل تأسیس آن

از موفق ترین بیزینس هایی که در ترکیه درآمد بالایی دارد مربوط به راه اندازی رستوران و است و در صنعت گردشگری به این مراکز توجه زیادی می شوند.

شهر استانبول جمعیت زیادی دارد و شرایط اقتصادی مناسب این شهر مدنظر ایرانیان قرار می گیرد.

 

 

  رستوران ایرانی در استانبول

 

ترکیه به عنوان مقصد گردشگری افراد زیادی انتخاب می شود و به دلیل حضور گردشگرانی از نقاط مختلف دنیا، تأسیس رستوران و مراکز مرتبط با گردشگری در شهرهای خاصی از ترکیه مثل استانبول اهمیت زیادی دارد.

دولت ترکیه از اقتصاد مناسبی برخوردار است و سرمایه گذاران از کشورهای مختلف به این کشور جذب می شوند.

با دریافت اقامت دائم کشور ترکیه کسب و کار رونق بیشتری می یابد و ایرانیان از امکانات مختلفی استفاده می کنند.

در نقاط خاصی از استانبول شهروندان و اتباع خارجی مقیم ترکیه زمان بیشتری را برای سرو غذا در نظر می گیرند و با راه اندازی رستوران در این مناطق فضای مناسبی برای قرار ملاقات های کاری و دوستانه ایجاد می شود.

با توجه به علاقه شهروندان ترک به رستوران گردی شرایط مناسبی برای راه اندازی رستوران در این کشور به ویژه در شهر استانبول فراهم می گردد.

 

شهروندان ترک ساعت های خاصی از طول روز را به رستوران های مجهز و مناسب می روند و تأسیس کسب و کارهایی همانند رستوران های متنوع و شیک با رونق زیادی همراه است.

رونق اقتصادی این کشور شرایط ایده آلی را برای زندگی تمامی شهروندان فراهم می کند و ایرانیان با راه اندازی رستوران در شهر استانبول به سود بالایی دست می یابند.

شهروندان با توجه به ذائقه و علاقه خود از غذاهای متنوع و مناسب موجود در این رستوان ها استفاده می کنند.

استانبول شهر مورد علاقه ویژه ایرانیان است و مقصد مناسبی برای زندگی و کسب و کار فراهم می کند.

از مهم ترین دلایل

 در استانبول و ثبت شرکت در این کشور مربوط به دریافت مجوز کار است، ایرانیان با تأسیس رستوران مجوز کار و فعالیت کشور ترکیه را به دست می آورند و از این طریق اقامت موقت کشور ترکیه به ایرانیان ارائه می شود.

 

  تأسیس رستوران مجوز کار و فعالیت کشور ترکیه برای ایرانیان

 

 

با ثبت رستوران و اخذ مجوز کار شرایط مناسبی برای اقامت دائم ترکیه در نظر گرفته می شود و ایرانیان ویزای معتبر ترکیه را دریافت می کنند.

اخذ ویزای دائم کشور ترکیه با شرایط خاصی امکانپذیر می شود، در مواردی که حضور فرد در کشور ترکیه منع قانونی نداشته باشد تابعیت شهروندی به اتباع خارجی ارائه می گردد.

 

فعال بودن شرکت تأسیس شده از مهم ترین مواردی است که در زمینه اخذ ویزای دائم ترکیه مدنظر قرار می گیرد، افرادی که ویزای موقت کشور ترکیه را از طریق ثبت شرکت دریافت می کنند و مقیم این کشور شناخته می شوند پس از اتمام مدت زمان اقامت موقت خود می توانند برای تابعیت شهروندی کشور ترکیه اقدام کرده و محدودیتی در این باره ندارند.

کارت اقامت موقت این کشور را می توان تا پنج سال تمدید کرد و پس از آن با در نظر داشتن قوانین کشور ترکیه برای دریافت ویزای دائم اقدام می شود.

با ثبت شرکت در ترکیه اتباع خارجی می توانند از خدمات مختلفی در کشور استفاده کنند و عنوان مقیم ترکیه حق و حقوق خاصی دارند.

کشور ترکیه فاصله محدودی با کشور ایران دارد و فرهنگ مشترک این دو کشور ایرانیان زیادی را ترغیب به مهاجرت به ترکیه می کند.

هزینه های زندگی در کشور ترکیه پایین است و با راه اندازی کسب و کار سود بالایی ایجاد می شود.

غذاهای ایرانی مدنظر شهروندان ترک قرار می گیرد و این غذاها طرفداران زیادی در ترکیه دارند.

در رستوران ایرانی غذاهای متنوع کشور ایران پخت می شوند و این نوع غذاها را می توان در بهترین رستوران در شهر استانبول سرو کرد.

 

 

مزیت های اصلی تأسیس رستوران ایرانی در استانبول

از مهم ترین مزایای ثبت رستوران ایرانی در استانبول ایجاد کسب و کار پرسودی است که به افراد در دست یابی به سود مناسب کمک می کند.

از مهم ترین مزایای راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول مربوط به افتتاح حساب در بانک های معتبر است، با ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه مجوز لازم برای  افتتاح حساب در بانک های ترکیه دریافت می شود.

 

  مزیت های اصلی تأسیس رستوران ایرانی در استانبول

 

داشتن حساب بانکی در ترکیه شرایط خاصی را برای نقل و انتقالات ارزی با بانک های دنیا ایجاد می کند.

با داشتن کسب و کار در کشور ترکیه شرایط مناسبی برای زندگی در این کشور فراهم می شود، با دریافت اقامت این کشور امکان سفر به کشورهای اروپایی حوزه شنگن ایجاد می گردد و ایرانیان برای مسافرت به کشورهای دیگر محدودیتی ندارند. 

 

 

منوی رستوران ایرانی در استانبول

در این رستوران مواد اولیه با کیفیتی به کار می رود و تمامی غذاها با استفاده از مواد مناسب و بهداشتی طبخ می شوند.

در رستوران ایرانی با توجه به فصول سال نوشیدنی های سرد و گرم به مشتریان ارائه می شوند.

در رستوران ایرانی غذاهای متنوعی طبخ می شوند و با در نظر گرفتن ذائقه مشتریان دسرهای مختلفی آماده می گردند.

آشپز حاضر در رستوران ایرانی در استانبول غذاهای متنوعی و معروف نقاط مختلف کشور ایران را طبخ کرده و شهروندان ترک و ایرانیان مقیم این کشور از این غذاهای مشهور استفاده می کنند.

در رستوران ایرانی در استانبول منوی غذای متنوعی وجود دارد، کباب مخلوط، جوجه کباب از

غذاهای اصلی در رستوران ایرانی می باشند.

مشتریان با توجه به ذائقه خود از کباب نگینی یا غذاهای متنوع موجود در این رستوران استفاده می کنند.

صاحب رستوران و مدیر اصلی شرکت در زمینه غذاهای سرو شده در رستوران ایرانی آزاد هستند و با توجه به نوع رستوران منوی مختلفی را در نظر می گیرد.

منوی اینن رستوران برای وعده های صبحانه و شام متفاوت است و مشتریان می توانند انتخاب های گوناگونی داشته باشند.

 

 

راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول

از مشاغل پردرآمد کشور ترکیه می توان به ایجاد کسب و کار مناسب اشاره کرد، راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول با سودآوری بالایی همراه است.

اتباع خارجی که به کشور ترکیه وارد می شوند با در نظر داشتن شرایط و قوانین این کشور کسب و کار خود را تأسیس می کنند و برای ایجاد کسب و کار مستقل در نقاط مختلف این کشور به ویژه شهر استانبول محدودیتی ندارند.

در ترکیه شرایط برای راه اندازی کسب و کار مناسب فراهم می شود و ایرانیان با پشتوانه مالی کافی تأسیس رستوران ایرانی در استانبول را انجام می دهند که با سود بالایی همراه است.

 

قوانین ثبت رستوران در ترکیه

ایرانیان که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند برطبق قانون دولت ترکیه برای راه اندازی کسب و کار خود  ثبت شرکت را انجام می دهند و بر طبق قوانین در اداره ثبت شرکت اقدامات لازمی را برای تأسیس شرکت به کار می برند.

قوانین دولت ترکیه در راه اندازی رستوران و کسب و کارهای مختلف مشخص است و پیروی از این قوانین به رونق کسب و کار کمک می کند.

ایرانیان با توجه به این قوانین می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و رستوران ایرانی را در بهترین نقاط کشور ترکیه به ویژه شهر استانبول تأسیس می کنند.

 

  قوانین ثبت رستوران در ترکیه

 

 

از اولین اقدامات برای تأسیس رستوران ایرانی در استانبول ثبت اطلاعات رستوران در اتاق بازرگانی و اداره ثبت است.

برای ثبت شرکت قوانین مشخصی وجود دارد، در برخی از مشاغل پس از ثبت شرکت مجوزهای بهداشتی خاصی دریافت می شود و کارشناسان با بررسی نوع مشاغل و محیط بهداشتی مجوزهای لازم را صادر می کنند.

برای راه اندازی رستوران لازم است که مکان مشخصی اجاره شود و با در نظر گرفتن محیط بهداشتی مراحل قانونی ثبت شرکت صورت می گیرد.

کارشناسان اداره ثبت شرکت ها به محیط رستوران توجه زیادی دارند و سرمایه گذار پس از اجاره مغازه مراحل بعدی ثبت شرکت را انجام می دهد، رستوران باید محیط تمیزی برای آشپزخانه داشته باشد تا پخت غذا در فضای بهداشتی صورت گیرد.

بررسی قوانین برچسب های مواد غذایی و نوشیدنی حائز اهمیت است، تولید کنندگان در ترکیه اطلاعات درستی از نوع نوشیدنی و... در اختیار مشتریان قرار می دهند و اضافه کردن عناوینی همانند بدون افزودنی های خاص یا نوشیدنی خالص در رستوران های این کشور ممنوع می باشد.

ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و مراکز قانونی انجام می شود.

ثبت نهایی شرکت را اتاق بازرگانی این کشور در نظر می گیرد و با اعزام کارشناسان رستوران به صورت رسمی تأیید می شود.

با ثبت شرکت اطلاعاتی در اختیار دولت قرار می گیرد و تغییرات به وجود آمده در مدیریت رستوران، ساختارهای مدیریتی و... به اداره ثبت اطلاع داده می شوند.

تنظیم اساسنامه شرکت بر اساس قوانین کشور ترکیه انجام می پذیرد، تغییرات مهم در اساسنامه به اداره ثبت اطلاع داده می شود.

برای ثبت رستوران ایرانی در استانبول مجوز ایمنی آتش سوزی دریافت می شود.

از شهرداری منطقه می توان مجوز انتشار امواج را دریافت کرد.

 

  ثبت اطلاعات رستوران در اتاق بازرگانی و اداره ثبت برای تأسیس رستوران ایرانی در استانبو

 

 

هزینه های تأسیس رستوران ایرانی در استانبول

پس از ثبت رستوران هزینه ای خاصی برای طراحی دکوراسیون مدرن یا سنتی در نظر گرفته می شود.

مدیر رستوران لازم است سرمایه مناسبی را برای حقوق کارکنان در نظر بگیرد

اجاره ملک در مناطق مختلف شهر استانبول متفاوت است، در مناطق شلوغ اجاره مغازه بیشتر می باشد، سرمایه گذاران زیادی برای تأسیس رستوران ایرانی در ترکیه خرید ملک را انجام می دهند و در مغازه خریداری شده رستوران موردنظر را راه اندازی می کنند.

هزینه تأسیس رستوران مربوط به هزینه های کامل دکوراسیون داخلی می شود، برای رستوران میز، صندلی و مبلمان خاصی انتخاب می گردند که این تجهیزات در فضای داخلی رستوران استفاده می شوند.

ایرانیان با خرید مغازه در استانبول شرایط بهتری را برای راه اندازی رستوران در نظر می گیرند و با دریافت مجوز کار اقدامات خاصی را انجام می دهند.

قیمت مغازه با توجه به متراژ ساختمان مشخص می شود، برای رستوران ایرانی در استانبول نیاز به مغازه هایی با مساحت مناسب است که فضایی برای آشپزخانه و قراردادن تجهیزات دیگر داشته باشد.

در زمینه خرید ملک به سال ساخت مغازه، امکانات موجود در این مکان توجه می شود و بر اساس این موارد قیمت نهایی مغازه مشخص می گردد.

ایرانیان برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف در ترکیه به ثبت شرکت نیاز دارند و اقدامات خاصی را در این زمینه انجام می دهند.

هزینه اجاره مغازه برای راه اندازی رستوران در شهرهای ترکیه تفاوت های خاصی دارد و در برخی از شهرهای پرجمعیت و مهم این کشور شرایط بهتری را برای کسب سود از طریق رستوران ایجاد می کنند و قیمت مغازه در این مراکز بیشتر است.

 

  مراحل راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول

 

در انتخاب محیط مناسب برای رستوران ایرانی به چه مواردی توجه می شود؟

آشنایی با رستوران ایرانی در استانبول و محیط شیک رستوران اهمیت زیادی دارد.

رستوران باید در خیابان های اصلی شهر قرار بگیرد تا دسترسی افراد به این مراکز به آسانی انجام شود.

رستوران ایرانی لازم است در فضای مناسبی راه اندازی شود و قرارگیری این رستوران در خیابان های اصلی اهمیت دارد.

رستوران ایرانی در استانبول مکان شیک و مناسبی دارد و افراد زیادی این نوع رستوران را انتخاب می کنند.

فضای مدرن و زیبای رستوران ایرانی مدنظر شهروندان شهر استانبول و گردشگران قرار می گیرد، فضای زیبا شرایط مناسبی را برای حضور بیشتر شهروندان فراهم می کند.

از مهم ترین نکات در تأسیس رستوران مطابقت داشتن معماری و دکوراسیون داخلی با نوع رستوران است، رستوران های ایرانی طراحی داخلی خاصی دارند و بر اساس نوع رستوران از استانداردهای مشخصی در زمینه دکوراسیون و... به کار می رود.

در زمینه طراحی داخلی به فضای سالن، مکان تمیز آشپزخانه، توجه زیادی می شود.

خرید تجهیزات مورد نیاز برای رستوران ایرانی حائز اهمیت است.

تجهیزات و ظروف مورد نیاز آشپزخانه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و از وسایل تمیزی به کار رود.

 

 

مراحل راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول

از روش های مختلفی برای راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول اقدام می شود، اجاره مغازه از مهم ترین اقداماتی است که برای ثبت شرکت و تأسیس رستوران در نظر گرفته می شود.

بیشتر افراد با توجه به سرمایه اولیه خود خرید مغازه را در استانبول انجام می دهند و کسب و کار خود را در این مکان راه اندازی می کنند.

اتباع خارجی به ویژه ایرانیان در زمینه راه اندازی کافه و رستوران های ایرانی مشکلی ندارند، برای تأسیس این مراکز به بهداشت و محیط زیست توجه زیادی می شود.

برای ثبت شرکت و تأسیس رستوران ایرانی در استانبول مشخص کردن آدرس دقیق اهمیت دارد، با توجه به آدرس دقیق اقدامات لازم برای اخذ مجوز کار و فعالیت در ترکیه صورت می گیرد.

ثبت شرکت بدون تعیین دقیق آدرس امکانپذیر نیست و با ارائه آدرس به اداره ثبت شرکت ها در زمان مشخصی کارشناسان به محل رستوران مراجعه می کنند و محیط را از نظر بهداشتی، متراژ و... بررسی خواهند کرد.

از مراحل دیگر تأسیس رستوران ایرانی در استانبول مربوط به استخدام کارکنان است.

برای پخت غذاهای ایرانی به آشپز ماهر و با تجربه ای نیاز است که در زمینه غذاهای ایرانی اطلاعات مناسبی داشته باشد.

برای راه اندازی رستوران در ترکیه با در نظر گرفتن سرمایه اولیه اقدامات قانونی انجام می شود و پس از ثبت شرکت در ادارات ترکیه امکان تأسیس رستوران در شهر استانبول فراهم می گردد.

انتخاب فروشگاه های بهداشتی برای تهیه مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و با خرید مواد غذایی سالم می توان رستوران را تأسیس کرد.

قبل از راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول مقدمات لازم برای ثبت شرکت در سازمان های مربوطه انجام می شود، با ثبت شرکت شخصی و در نظر داشتن هزینه مناسبی می توان رستوران را در ترکیه تأسیس کرد.

 

  مراحل راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول

 

نکات حائز اهمیت در رستوران ایرانی در استانبول

برای راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول هزینه خاصی در نظر گرفته می شود و با سرمایه اولیه شرایط خاصی برای راه اندازی کسب و کار ایجاد می شود.

راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول به پارامترهای خاصی نیاز دارد، مشاوره با افراد باتجربه و کسب اطلاعات جامع در زمینه هزینه ها، مکان مناسب و... حائز اهمیت 

قرار داشتن رستوران در منطقه توریستی شرایط مناسبی را برای جذب مشتری ایجاد می کند و رفت و آمد در مناطق توریستی بیشتر است.

در رستوران ایرانی در استانبول غذاهای طبخ شده باید کیفیت خاصی داشته باشند و کارکنان رستوران رفتار مناسبی با مشتریان دارند.

برای راه اندازی رستوران ایرانی در استانبول ثبت شرکت زیر نظر دولت ترکیه حائز اهمیت است و با بررسی قوانین دولت ترکیه شرایط برای تأسیس این نوع رستوران در نقاط مختلف شهر فراهم می شود.

برای تأسیس رستوران لازم است که از شهرداری معتبر کشور ترکیه مجوز دریافت شود، شهرداری هر منطقه ای در اختیار حزب خاصی قرار دارد و در نقاط مختلف شهر استانبول به اداره شهرداری مراجعه می گردد.

از در آمد و سود حاصل از رستوران ایرانی در استانبول میزان مشخصی مالیات به دولت تعلق خواهد گرفت و بیست درصد از سود به دست آمده به عنوان مالیات اخذ می گردد.

کسب مجوز از کشور ترکیه به راحتی صورت می گیرد و در زمان محدودی می توان اقدامات لازم را در ثبت شرکت انجام داد.

در برخی از رستوران ها شرایط مناسبی برای توزیع غذا به صورت پیک فراهم می شود.

صاحب رستوران ایرانی در استانبول با تعیین نام خاصی شرکت خود را به ثبت می رساند.

استخدام حسابدار برای مشخص کردن سود و درآمد رستوران حائز اهمیت است.

بهداشت کامل محیط رستوران اهمیت زیادی دارد، کارکنان استخدام شده در رستوران ایرانی باید سالم باشند.

 سابقه فعالیت و تجربه کارکنان حاضر در رستوران ایرانی مدنظر مشتریان قرار می گیرد و در این مراکز کارکنان ارتباط مناسبی با مشتریان برقرار می کنند.

کارکنان رستوران باید روحیه کار کردن تیمی داشته باشند، سابقه کار شرایط بهتری را برای کارکنان ایجاد می کند.

آشنایی با قوانین پروانه فعالیت در این کشور حائز اهمیت است و مجوزهای مربوط به مواد غذایی و خوراکی از مراکز مورد تأیید دولت دریافت می شود.

آشپز استخدام شده لازم است با انواع غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشد.

شهروندان زیادی قرار ملاقات های کاری خود را در رستوران های معروف و مناسب در نظر می گیرند.

رستوران های تأسیس شده در استانبول نیازمند مدیریت منظم و به صورت 24 ساعته هستند تا شرایط مناسبی را برای حضور شهروندان ایجاد کنند.

رستوران دارها لازم است بهداشت را در این فضا رعایت کرده و به قوانین محیط زیستی اهمیت زیادی دهند.

مدیریت رستوران باید به زبان ترکی تسلط داشته باشد و مجوزها را از مراکز معتبر دریافت کند.

مدیر رستوران ایرانی به فضای مناسب توجه زیادی می کند و در نقاط مختلف شهر استانبول فضای شیک و مدرنی را در نظر می گیرد که مشتریان بیشتری به حضور در این مراکز جذب می کند.

انتخاب مکان مناسب برای رستوران حائز اهمیت است و مهم ترین عاملی که در موفقیت یک رستوران مدنظر قرا می گیرد مربوط به فضای بهداشتی و سالم است.

وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهروندان و مقیم های شهر موردنظر بررسی قرار می گیرند، در بخش های آسیایی شهر استانبول می توان غذاهای متنوعی را با قیمت مناسب انتخاب کرد و در رستوران های این مناطق غذاهای معروف ایرانی طبخ می شوند.

شرایط برای تأسیس رستوران ایرانی در بخش های اروپایی شهر استانبول متفاوت است و آگاهی مدیر رستوران از وضع مشتریان و ذائقه آنها اهمیت زیادی دارد.

 

 

شرایط دریافت تسهیلات برای تأسیس رستوران در استانبول

بانک های کشور ترکیه شرایط گوناگونی را برای دریافت تسهیلات در نظر می گیرند و وام های مناسب با بهره کم را در اختیار ایرانیان قرار می دهند.

در مواردی که کسب و کار ایجاد شده مطابق با معیارهای استاندارد دولت ترکیه باشد شرایط مناسبی برای راه اندازی رستوران در نظر گرفته می شود.

بانک های معتبر ترکیه شرایط متفاوتی را برای بازپرداخت وام در نظر می گیرند و با بررسی سرمایه اولیه فرد، میزان بازپرداخت تسهیلات را تعیین می کنند.

 

 

  شرایط دریافت تسهیلات برای تأسیس رستوران در استانبول

 

شرایط منتقل کردن رستوران ایرانی در استانبول

در برخی موارد انتقال دادن رستوران در استانبول با هزینه کمتری صورت می گیرد.

منقل کردن نام رستوران به فرد دیگر محدودیتی ندارد و  با توافق طرفین در مدت زمان خاصی این کار صورت می گیرد.

فرآیند انتقال تنها دو روز زمان می برد و با صرف هزینه مشخصی این کار انجام می شود.

در سایت خانه ای دیگر اطلاعات کاملی از شرایط تأسیس و انتقال دادن رستوران ایرانی در استانبول قرار دارد، با ورود به این وب سایت می توان اطلاعات بیشتری را در زمینه رستوران داری و... دریافت کرد. 

 

 



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!