صفر تا صد آشنایی با موسسات کاریابی در ترکیه؛ در ترکیه بدون شغل نمانید!
شنبه 04 دی 1400

صفر تا صد آشنایی با موسسات کاریابی در ترکیه؛ در ترکیه بدون شغل نمانید!

ممکن است شما نیز جزو آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهید برای ادامه زندگی به کشور ترکیه مهاجرت کنید اما مهم‌ترین بخش مهاجرت پیداکردن شغل مناسب است. در صورت نداشتن کار مناسب ممکن است مهاجرت شما به کابوسی بزرگ تبدیل شود. سایت خانه دیگر برای شما این امکان را فراهم کرده با برخی از سایت‌های کاریابی در این کشور آشنا شوید پس در ادامه با ما همراه باشید.

ممکن است شما نیز جزو آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهید برای ادامه زندگی به کشور ترکیه مهاجرت کنید اما مهم‌ترین بخش مهاجرت پیداکردن شغل مناسب است. در صورت نداشتن کار مناسب ممکن است مهاجرت شما به کابوسی بزرگ تبدیل شود. بنابراین باید با آسودگی خاطر مهاجرت کنید. پیدا کردن شغل در کشور بیگانه کاری آسان نیست به همین منظور در این مقاله در سایت خانه دیگر قصد داریم شما را با موسسات استخدام در ترکیه آشنا کنیم، پس اگر می‌خواهید در ترکیه بیکار نمانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شرایط کار در ترکیه را دارید؟

اگر تمایل دارید به کشورهای اروپایی، آمریکایی و... مهاجرت کنید بهتر است ابتدا در یک کشور خارجی ساکن شوید که تا حدودی شرایطی شبیه به ایران داشته باشد. اما اساسی‌ترین کار برای مهاجرت داشتن شغل مناسب است، پس از آموختن زبان استانبولی پیشنهاد می‌شود ابتدا شغل خود را انتخاب کنید، سپس ویزای کار اخذ کرده و به ترکیه مسافرت کنید. کار کردن برای افرادی که ویزای کار ندارند بسیار دشوار است بنابراین بدون اخذ ویزا اصلا به این کشور مهاجرت نکنید.

در سازمان‌ها و موسسات این کشور برخی مشکلات مثل تبانی موسسه‌های کاریابی در ترکیه با مدیران شرکت وجود دارد که ممکن است پس از چند ماه باعث اخراج شما شود، پس باید در انتخاب سایت کاریابی نهایت دقت را به خرج بدهید. در مرحله آخر باید به اطلاع برسانیم که در این کشور شغل‌های مدیریتی، پزشکی، قضاوت، وکالت و... بالاترین سطح و کارگری پایین‌ترین سطح درآمد در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. سایت خانه دیگر برای شما این امکان را فراهم کرده با برخی از سایت‌های کاریابی در این کشور آشنا شوید پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

  شرایط کار در ترکیه را دارید؟

 

 

وب‌سایت Kariyer.net

این وب‌سایت جزو قدیمی‌ترین و البته بزرگ‌ترین منابع برای یافتن شغل در ترکیه است. اولین اقدام این سایت کمک به شما در نوشتن یک رزومه قوی و مناسب است که مهم‌ترین کار برای یافتن شغل است. شما برای یافتن کار می‌توانید از اپلیکیشن این سایت نیز بهره ببرید. با ورود به این سایت می‌توانید انواع آگهی‌های استخدام مانند رانندگی، کارگری، مهندسی و... را مشاهده کرده و برای آن‌ها رزومه ارسال نمایید. از سایر امکانات این سایت می‌توان به مصاحبه‌های انگیزشی افراد موفق اشاره کرد که برای شما حتما راهنمای خوبی خواهد بود.

وب‌سایت Eleman.net

هدف اصلی این سایت درج آگهی استخدام برای کسب‌وکار کوچک است که هم برای مدیران بهتر است و هم موقعیت مناسبی برای کارمندان ساده فراهم می‌کند. به دلیل اینکه این کسب‌وکارها کوچک‌اند، فضای کوچک‌تری دارند و کار در این محیط برای یک فرد خارجی راحت‌تر است. یکی از بخش‌های جالب سایت المان این است که شما در هر زمینه‌ای می‌توانید درخواست شغل در آن پیدا کنید.

وب سایت Kariyerzirvesi.com

این وب‌سایت یکی دیگر از موسسات کاریابی در ترکیه است که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای از آن استفاده نمایید. وجود انواع مقاله درباره شروع کار، نوشتن رایگان رزومه مناسب، فضای ساده و نحوه کار راحت، این سایت را به یکی از بهترین سایت‌های کاریابی در ترکیه بدل کرده است. در این سایت صحبت افراد صاحب‌نظر درباره شغل‌های تخصصی خود وجود دارد که ممکن است شما را بهتر راهنمایی کند. البته تقریبا می‌توان گفت وجود مطالب زیاد در این سایت باعث شده فضای آن کمی شلوغ به نظر برسد و شما مطلب مورد نظر خود را دیرتر پیدا کنید.

 

 

  وب سایت Kariyerzirvesi

 

 

وب سایت Secretcv.com

این موسسه برای ارائه خدمات کاریابی یک اپلیکیشن نیز به بازار عرضه کرده که با کمک آن به‌راحتی می‌توانید رزومه کاری خود را آپلود کرده و در هر لحظه آن را پیگیری نمایید که آیا بررسی شده یا مورد تایید قرار گرفته است یا خیر. در طراحی اپلیکیشن و این سایت از به‌روزترین طراحی‌ها استفاده شده که برای استفاده از آن‌ها بسیار کارآمد است. این سایت یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های کاریابی در ترکیه است و راز ماندگاری آن همکاری با شرکت‌ها بر اساس اعتماد است. به همین دلیل شما به‌راحتی می‌توانید به این موسسه برای یافتن شغل مورد نظر خود اتکا کنید.

وب سایت Xing.com

Xing.com از جمله وب‌سایت‌های معتبر است که برای کاریابی، بیشتر کشورها را مورد حمایت قرار می‌دهد. این سایت در کشور آلمان راه‌اندازی شده و با کمک آن می‌توانید شغل مناسب خود در ترکیه و سایر کشورها را پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که وظیفه اصلی این سایت به‌روز کردن اطلاعات مربوط به شغل شما است اما از آن می‌توان به‌عنوان یک مرجع خوب برای استخدام و کاریابی در ترکیه نیز استفاده کنید. افرادی که در این برنامه عضوند به‌راحتی می‌توانند اشخاص و کارکنان خود را جز فالوورهای خود قرار دهند و کار خود را در این مکان نیز گسترش دهند.

وب سایت yenibiris.com

اگر می‌خواهید فقط در یک شهر خاص شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، بهترین گزینه برای شما سایت yenibiris.com است. در این سایت به‌صورت اختصاصی آگهی‌های استخدام در هر شهر به نمایش گذاشته شده که باعث می‌شود وقت کمتری برای یافتن شغل مورد نظر خود صرف کنید. وجود فیلترهای مختلف مانند رشته تحصیلی، شهر مورد نظر، تخصص و... باعث شده این سایت و اپلیکیشن نسبت به سایر رقبای خود پرطرف‌دارتر باشد. 

وب سایت iskur.gov.tr

یکی دیگر از سایت‌های مناسب برای کاریابی سایت ایشکور است. تعداد آگهی‌های استخدام موجود در این سایت به‌اندازه سایت‌های رقیب، زیاد نیست اما به‌خاطر دولتی بودن آن، بیشتر افراد جویای کار ترکیه حتما در آن ثبت‌نام کرده‌اند. 

 

 

  وب سایت iskur.gov.tr

 

 

وب‌سایت Linkedin.com

در این بخش قصد داریم از زاویه‌ای متفاوت به شما برای یافتن کار در ترکیه کمک کنیم. تا کنون به معرفی تعداد زیادی وب‌سایت برای کاریابی در ترکیه پرداختیم اما اکنون قصد داریم معرفی یک شبکه اجتماعی بپردازیم که اختصاصا برای کاریابی ساخته شده است. ممکن است تا کنون نام شبکه لینکدین را نشنیده باشید زیرا در ایران پشتیبانی نمی‌شود اما یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های اجتماعی با موضوع کاریابی در سراسر جهان است. شما با عضویت و استفاده از این برنامه می‌توانید برای پیدا کردن شغل مورد علاقه خود در ترکیه اقدام کنید.



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!