خرید و فروش ماشین در ترکیه چگونه است؟
شنبه 18 دی 1400

خرید و فروش ماشین در ترکیه چگونه است؟

هر کشوری برای خرید و فروش خودروها، قوانین خاص خود را دارد. طبیعی است که افراد نیز باید به صورت کامل به این قوانین احترام بگذارند و با توجه به آن‌ها، اعمال خود را به مرحله سرانجام برسانند. آشنایی با خرید و فروش ماشین در ترکیه برای مهاجران ایرانی در سایت خانه دیگر

هر کشوری برای خرید و فروش خودروها، قوانین خاص خود را دارد. طبیعی است که افراد نیز باید به صورت کامل به این قوانین احترام بگذارند و با توجه به آن‌ها، اعمال خود را به مرحله سرانجام برسانند. همان طور که در جریان هستید، بازار خودرو به نسبت گذشته با شرایط متفاوتی همراه شده است. 

در گذشته خودروهای زیادی را شاهد نبودیم. امروزه اما برندهای مخالفی بر روی کار آمده‌اند و هر یک خودروهای خاصی را در دسترس قرار داده‌اند. بنابراین افراد با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارند، قادر هستند تا یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. ما نیز تا کنون به بررسی این موضوعات پرداخته بودیم که توصیه می‌کنیم مطالعه آن‌ها در قالب مقالات مختلف را از دست ندهید. 

امروز در سایت خانه دیگر تصمیم گرفتیم به سراغ خرید و فروش ماشین در ترکیه رویم تا ببینیم در چه شرایطی قرار دارد. در واقع می‌خواهیم بدانیم که قوانین آن در کشور مذکور به چه صورت است و اگر به این کشور مهاجرت کردیم، با در نظر گرفتن چه تمهیداتی قادر به انجام این امور خواهیم بود. بنابراین توصیه ما این است که با سایت خانه دیگر همراه باشید. 

آشنایی با نحوه خرید خودروی صفر یا کارکرده در کشور ترکیه در خانه دیگر

در ابتدا باید به موضوع خرید خودرو در این کشور بپردازیم. شما باید قدم‌هایی را در راستای خرید خودروی مد نظر خود در این کشور بردارید. خبر خوب این است که طیف گسترده‌ای از خودروها از برندهای گوناگون در ترکیه یافت می‌شود و این قضیه برای خریداران عالی خواهد بود. 

در قدم اول، شما باید به سراغ وب سایت‌های مربوط به خودروها و یا مغازه‌هایی که آن‌ها را در اختیار دارند، رفته و تحقیقات مناسبی را در این خصوص داشته باشید. در وب سایت‌ها معمولا می‌توانید توضیحاتی را در مورد هر خودرو مشاهده کرده و قیمت آن را هم ببینید. این قیمت‌ها به صورت آنلاین و به روز شده است.

در این وب سایت‌ها، قابلیتی وجود دارد که خودروها در نزدیک‌ترین محل‌ها به شما نیز نمایش داده می‌شود. سپس آدرس هر کدام را نوشته و نسبت به برقراری تماس با صاحبان آن خودروها اقدام نمایید. در نهایت هم با امضای قرارداد می‌توانید آن خودرو را صاحب شوید. بعد از این مرحله، خودرو به صورت پلاک شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

البته گاهی وقت‌ها خودرو به این صورت به دست شما نمی‌رسد و نیاز است که خودتان اقدامات مربوط به پلاک آن را انجام دهید. در این زمان، برگه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما باید آن را به مرکز چاپ پلاک ببرید و پلاک مورد نظر را سفارش دهید. در این خصوص، دریافت پلاک خودرو مقداری زمان بر خواهد بود، اما در نهایت قطعا به دستتان می‌رسد.

 

 

  نحوه خرید خودروی صفر یا کارکرده در کشور ترکیه

 

 

حال سوال بسیاری از افراد این است که در این کشور باید خودروی صفر خریده شود یا دست دوم؟ انتخاب این نوع از خودرو کاملا به سلیقه و البته بودجه شما عزیزان بستگی خواهد داشت. با این حال اگر خودروی کارکرده را در نظر داشته باشید، همچون ایران باید از یک کارشناس مسائل فنی خودرو کمک بگیرید. 

خرید خودرو با پلاک خارجی نیز در ترکیه برایتان مقدور است؛ آن هم حتی اگر اقامت کاری یا دانشجویی داشته باشید. این دسته از خودروها هزینه پلاک گمرک ندارند و تهیه آن‌ها می‌تواند ساده هم باشد. پس نتیجه می‌گیریم که به جز وقت و انرژی، با خرید این خودرو ها در وقت خود نیز صرفه جویی به عمل خواهید آورد. فروش این خودروها نیز علی رغم افکار عمومی، ساده خواهد بود. 

البته اگر خودروی شما جزو موارد وارداتی محدود نباشد، فروش آن در آینده نیز بهتر خواهد بود. شما ممکن است مشکلات زیادی را در راستای فروش چنین خودروهایی داشته باشید. خودروهایی از برندهای آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و موارد مشابه در این کشور مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و شما نیز می‌توانید به سمت آن‌ها بروید. 

نحوه فروش خودرو در کشور ترکیه در خانه دیگر

فروشنده خودرو قادر است تا بدهی‌های مربوط به آن را به صورت کامل پرداخت نماید و تمام قسط‌های آن را هم بدهد. بعد از آن، انتقال سند به سادگی توسط طرفین صورت خواهد گرفت. بنابراین نتیجه می‌گیریم که شما باید مالیات و هزینه‌های مربوط به آن خودرو را به صورت کامل پرداخت کرده و سپس اقدام به فروش آن کنید. این قانون در بسیاری از کشورهای دیگر نیز مشاهده می‌شود و حتی جریمه‌های آن نیز باید تسویه شود. 

پس چنان چه این خودرو به صورت قسطی هم باشد، نیاز دارید تا هزینه‌های مربوط به آن را به طور کامل بدهید. جابه‌جایی پول برای این خودرو می‌تواند از راه‌های گوناگونی انجام گیرد. با این حال، بهتر است که این کار از طریق بانک صورت گیرد؛ چرا که شرایط برای دریافت استعلام از بانک نیز وجود خواهد داشت. 

هزینه‌های قبل از خرید خودرو در ترکیه به طور کامل بر عهده فروشنده است. این موارد حتما در هنگام عقد قرارداد و ثبت سند بررسی خواهد شد. هزینه‌های مربوط به دفترخانه نیز باید به وسیله فرد خریدار پرداخت گردد. 

 

 

  نحوه فروش خودرو در کشور ترکیه

 

 

نحوه اجاره خودرو در کشور ترکیه در خانه دیگر

سوال دیگر کاربران از ما این بود که با چه شرایطی می‌توان خودروها را در کشور ترکیه اجاره گرفت؟ در قدم اول، شما باید کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر این کشور را به همراه داشته باشید. دفاتری در ترکیه هستند که خودروها را به صورت قانونی در اختیار شما قرار می‌دهند. پس شما باید این مدرک را به دست آن‌ها بسپارید. 

ضمن این که مبلغ مشخصی هم باید در دسترس همین دفاتر قرار گیرد تا اجازه استفاده از خودروی مورد نظر به شما داده شود. ضمن این که تمام هزینه‌های مربوط به بنزین و دیگر هزینه‌های آن نیز به عهده شخصی است که آن را اجاره گرفته است. برخی از این دفاتر از شما می‌خواهند تا از کردیت کارت برای انجام این کار استفاده کنید. 

مسلما برای رانندگی باید گواهینامه‌ لازم را در در دست داشته باشید. این گواهینامه باید مختص کشور ترکیه باشد و از قبل نسبت به دریافت آن اقدام کرده باشید. در نهایت هم دادن عکس به برخی از این دفاتر برای شما الزامی خواهد بود. 

سخن پایانی 

این مقاله در سایت خانه دیگر در راستای آشنایی با نحوه خرید و فروش ماشین در ترکیه توسط تیم خانه دیگر نوشته شده است. امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید و در نهایت بتوانید نسبت به خرید یا فروش خودرو در این کشور به خوبی اقدام کنید. اگر شما قصد خرید و فروش خودرو در ترکیه را دارید، به شما پیشنهاد می کنم آگهی های وسایل نقلیه در ترکیه را مشاهده کنید.



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!