تحصیل در ترکیه
شنبه 23 مرداد 1400

تحصیل در ترکیه و هر آنچه که باید درباره ی آن بدانید

تحصیل در ترکیه از روش های مختلفی صورت می گیرد و متقاضیان زیادی با بررسی قوانین کشور ترکیه اقدامات مهم را برای پذیرش در دانشگاه های مطرح انجام می دهند.

 

تحصیل در ترکیه از روش های مختلفی صورت می گیرد و متقاضیان زیادی با بررسی قوانین  کشور ترکیه اقدامات مهم را برای پذیرش در دانشگاه های مطرح انجام می دهند.

 

شرایط عمومی ترکیه و امکانات این کشور

کشور ترکیه روابط مناسبی با کشورهای دیگر دارد و این رابطه مناسب به ثبات اقتصادی و... در ترکیه کمک می کند.موقعیت استراتژیک و جایگاه ترکیه در منطقه باعث می شود که متقاضیان زیادی مهاجرت به ترکیه را مدنظر قرار دهند.

این کشور اقتصاد پیشرفته و رو به رشدی دارد و از امن ترین کشورهایی است که امکان تحصیل را برای دانشجویان در مقاطع مختلف ایجاد می کند.اساتید دانشگاه و معلمان مدارس از افراد موفقی هستند که با کیفیت بالایی تدریس را به افراد ارائه می دهند.

کشور ترکیه از مقاصد آموزشی عالی در جهان محسوب می شود که شرایط ایده آلی را برای تحصیل در تمامی مقاطع در نظر می گیرد.این کشور از لحاظ جغرافیایی جایگاه خاصی دارد، سیستم آموزشی کشور ترکیه از اعتبار بالایی برخوردار است و در تمامی مقاطع به کیفیت و کمیت تدریس و آموزش توجه می شود.

هزینه تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی ترکیه مناسب است و با هزینه نسبتا ارزانی تحصیلات ادامه می یابد.

 

اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ترکیه

دولت ترکیه سیستم آموزشی این کشور را به طور کامل نظارت می کند و با امکانات و شرایط خاصی به آموزش مفید و همه جانبه دانش آموزان و دانشجویان توجه می کند.نظام آموزشی ترکیه آموزش رسمی و غیر رسمی را در بر میگیرد، آموزش رسمی تحصیل در دوران مدرسه را شامل می شود.

آموزش غیر رسمی دولت ترکیه فعالیت های اساسی این دولت در ارتباط با برنامه ریزی تحصیلی و... در ترکیه است.

دانشگاه های کشور ترکیه دو دسته هستند، دانشگاه های دولتی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه محسوب می شوند که با پرداخت شهریه کمتری دانشجویان می توانند در ترکیه تحصیل کنند.این دانشگاه ها فعالیت گسترده ای را در سطح بین المللی و با دانشگاه های مطرح دنیا انجام می دهند.کشور ترکیه به کمیت و کیفیت تدریس توجه زیادی دارد.

 

  تحصیل در ترکیه

 

در تمامی مدارس کشور ترکیه تحصیلات به صورت رایگان انجام می شود و در این زمینه نیازی به پرداخت شهریه به مدارس نیست.این شرایط در مدارس شهرهای مختلف نیز اجرا می شود و تدریس با کیفیت خاصی صورت می گیرد.

سال تحصیلی در کشور ترکیه از اواسط سپتامبر ماه میلادی شروع می گردد و در ماه مه دوره تحصیلی یک ساله مدارس به اتمام می رسد.در فصل زمستان در مدارس کشور ترکیه تعطیلات دو هفته ای برای محصلان در نظر گرفته می شود و در این مدت تمامی مدارس کشور تعطیل می گردند.این تعطیلات در ماه فوریه شروع می گردد.

دانشگاه های ترکیه بر اساس قانون مشخصی ثبت نام را در مواقع خاصی از سال انجام می دهند.

برای تحصیل در ترکیه شرایط و مدارک خاصی مدنظر قرار می گیرد و با تکمیل این مدارک و اطلاع از قوانین کشور ترکیه محدودیتی برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه وجود ندارد.

 اتباع خارجی زیادی در زمینه اخذ اقامت ترکیه از روش مهاجرت تحصیلی استفاده می کنند و با انتخاب این روش شرایط مناسبی را برای ورود به ترکیه در نظر می گیرند.

با تکمیل مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه اقدامات خاصی انجام می شود.تحصیل در ترکیه از روش های آسان مهاجرت به کشور ترکیه محسوب می شود که با شرایط ویژه ای امکان مهاجرت به ترکیه وجود دارد.

تحصیل در ترکیه با زبان انگلیسی نیز امکانپذیر می باشد که دانشگاه های زیادی تدریس کلی در کشور ترکیه را با زبان انگلیسی انجام می دهند.برای تحصیل در این دانشگاه ها تسلط به زبان انگلیسی اهمیت دارد و متقاضیان بر اساس نمره زبان و مدارک دیگر در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه پذیرش می شوند.

در مقاطع ابتدایی و دوره دبیرستان آموزش به زبان ترکی صورت می گیرد و متقاضیان با تسلط بر زبان ترکی پذیرش را در مدارس مورد نظر انجام می دهند.

در کشور ترکیه آموزش از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است.کیفیت تحصیل افراد زیادی را از ایران و نقاط دیگر دنیا ترغیب به استفاده از دانشگاه های مختلف کشور ترکیه می کند.

کشور ترکیه برای فرزندان زیر 18 سال شرایط تحصیلی مناسبی را در مدارس ایجاد می کند.

زبان ارائه شده در دانشگاه های این کشور ترکی و انگلیسی می باشد و متقاضیان بر اساس تسلط خود به زبان های مورد نظر تحصیل را انجام می دهند.هر ساله دانشجویان زیادی به ترکیه مهاجرت می کنند و با دریافت اقامت تحصیلی مشکلی برای حضور در ترکیه ندارند.

نداشتن سوء پیشینه در ترکیه و پیروی از قوانین به متقاضیان در دریافت ویزای کاری دائم کمک می کند.

 

پذیرش در دانشگاه های ترکیه چه اهمیتی دارد؟

دانشگاه های کشور ترکیه جایگاه مناسبی در جهان دارند و بیشتر دانشگاه های مورد نظر این کشور از رتبه علمی بالایی برخوردار هستند.کشور ترکیه به ایران نزدیک است و متقاضیان زیادی با هدف تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند و تحصیلات خود را در مقاطع مختلف ادامه می دهند.

افراد زیادی به نزدیکی فرهنگی ترکیه به ایران توجه دارند و با در نظر گرفتن این موارد سفر به این کشور را را برای ادامه تحصیل و یافتن شرایط ایده آل انجام می دهند.برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور ترکیه روش های خاصی وجود دارند و متقاضیان با توجه به مقطع تحصیلی خود به ترکیه مهاجرت کرده و اقامت را در این کشور دریافت می کنند.

متقاضیان برای تحصیل در ترکیه اهداف متفاوتی دارند، افراد زیادی به شرایط تحصیلی خاص کشور ترکیه توجه می کنند.ترکیه موقعیت مکانی مناسبی در دنیا دارد و فرهنگ این کشور از جایگاه خاصی در منطقه برخوردار است.

دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه استانداردهای تحصیلی بالایی دارند و به پیشرفت دانشجویان در تمامی مقاطع توجه می کنند.در تمامی دانشگاه ها مدارک معتبر بین المللی به دانشجویان ارائه می شوند و این مدارک در کشورهای دیگر دنیا اعتبار بالایی دارند.

افراد با دریافت این مدارک تحصیلی به آسانی می توانند در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند و اعتبار بین المللی این مدارک محدودیتی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان ایجاد نمی کند.

 

  تحصیل در ترکیه

 

مزیت های تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه با استانداردهای بالایی صورت می گیرد، تدریس در دانشگاه های ترکیه مطابق با نظام آموزشی جهانی است.در تمامی دانشگاه های کشور ترکیه آموزش با مهارت ارائه می شود، دانشجویان پس از اتمام تحصیل با یادگیری مهارت های مختلف برای ورود به بازار کار آماده می شوند.

افرادی که از کشور ایران به ترکیه وارد می شوند به دریافت ویزا نیازی ندارند و بدون ویزا به ایرانیان اجازه ورود به ترکیه ارائه می گردد.

در این کشور رشته های متنوع تحصیلی وجود دارد و تنوع بالای رشته ها به دانشجویان در انتخاب رشته های مورد علاقه کمک می کند.برای حضور در دانشگاه شرایط سنی خاصی وجود ندارد و متقاضیان با توجه به اهداف خود می توانند در ترکیه اقامت داشته باشند و از امکانات خاص کشور ترکیه در زمینه های مختلف بهره مند می شوند.

مدارک ارائه شده در دانشگاه های ترکیه از اعتبار بالایی برخوردارند و در تمامی کشورهای جهان مدارک این کشور معتبر هستند.

دانشجویانی که در ترکیه تحصیلات خود را ادامه می دهند با اتمام دوره تحصیل می توانند به کشورهای مورد نظر مهاجرت کنند و با ارائه این مدرک امکان تحصیل در دانشگاه های دنیا وجود دارد.با تحصیل در مقاطع مختلف امکان ایجاد تبادلات فکری مختلف با دانشجویان دانشگاه های دیگر وجود دارد و متقاضیان پژوهش های بین المللی زیادی را اجرا می کنند.

 

مراحل اصلی تحصیل در کشور ترکیه

در مدارس ترکیه تحصیل از دوران پیش از دبستان آغاز می گردد و سیستم آموزش و پرورش با شرایط خاصی به اتباع خارجی و کودکان آنها اجازه تحصیل در مقاطع مختلف را می دهد.

والدینی که مهاجرت به ترکیه را به روش های مختلف انجام می دهند و برای فرزندان زیر هجده سال خود ویزای همراه دریافت می کنند، پس از ارائه این نوع ویزا مجوز را برای ورود دانش آموزان خود به مدارس ترکیه به دست می آورند.

آموزش دوران ابتدایی برای تمامی کودکان در رده سنی دبستان اجباری است و این نوع تحصیلات به صورت رایگان در کشور ترکیه ارائه می شود.آموزش ابتدایی ارائه شده در این کشور به مدت هشت سال ادامه دارد.

پس از اتمام تحصیل هشت ساله آموزش ابتدایی، تحصیل در دوره متوسطه برای دانش آموزان آغاز می شود و در این مدت آموزش های جامع و مناسبی به افراد ارائه می گردد تا با تسلط خاصی به دانشگاه راه یابند.دوره متوسطه مدارس کشور ترکیه چهار ساله می باشد و دانش آموزان با رده سنی 15 تا 18 سال تحصیلات خود را در مدارس معتبر کشور ترکیه ادامه می دهند.

در برخی از مدارس کشور ترکیه به یادگیری زبان دانش آموزان توجه زیادی می گردد، در این مراکز برای تسلط دانش آموزان به زبان، آموزش های خاصی در نظر گرفته می شود.تدریس زبان دانش آموزان را برای ورود بهتر در دانشگاه آماده می کند.

آموزش در دبیرستان های کشور ترکیه نیز به شکل رایگان انجام می شود و آموزش های اصلی زیر نظر دولت صورت می گیرد.

 

  تحصیل در ترکیه

 

شرایط تحصیل در دوره کارشناسی کشور ترکیه

در کشور ترکیه امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر وجود دارد.پس از اتمام دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم، افراد می توانند ثبت نام را در دوره کارشناسی انجام دهند.

مدرک لیسانس کشور ترکیه همانند قوانین ایران پس از اتمام چهار سال تحصیلی به دانشجویان ارائه می گردد و در این مدت گذراندن واحدهای درسی خاص اهمیت دارد.

دانشگاه ها شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان از کشورهای مختلف دنیا در نظر می گیرند، در برخی از دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل در ترکیه بر اساس معدل متقاضی انجام می شود به معدل کلی این افراد توجه زیادی می گردد.در بیشتر دانشگاه های کشور ترکیه پذیرش در مقطع کارشناسی بدون آزمون و تنها با توجه به معدل کل دیپلم متقاضی انجام می شود.

قوانین کشور ترکیه در زمینه تحصیلی تفاوت های خاصی دارد و دانشگاه ها پذیرش را بر اساس قوانین مورد نظر انجام می دهند.

برخی از دانشگاه های معتبر کشور ترکیه پذیرش را بر اساس آزمون ورودی انجام می دهند و با توجه به نمره فرد در امتحان مورد نظر مجوز تحصیل در دانشگاه ارائه می شود.در دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل در تمامی مقاطع به ویژه مقطع لیسانس تفاوت های خاصی دارد.

دانشگاه های دولتی با شرایط خاصی پذیرش دانشجو را انجام می دهند، در دانشگاه های خصوصی پذیرش دانشجو به ویژه مهاجران بین المللی به شکل راحت تری صورت می گیرد.

 

مدرک زبان مورد نیاز مقطع کارشناسی ترکیه

لازم به ذکر است که برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس ارائه مدرک زبان به دانشگاه ضرورت دارد و در این موارد مدرک معتبر از شروط وارد شدن به دانشگاه می باشد.

در دانشگاه های دولتی این کشور تدریس به زبان ترکی صورت می گیرد، زبان رسمی این کشور ترکی است و در مدارس و تمامی دانشگاه های دولتی ادامه تحصیل با تسلط بر زبان ترکی امکانپذیر می شود. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ترکیه با ارائه مدارک زبان ترکی و نمره قبولی در آزمون های دانشگاه می توانند مجوز ورود به دانشگاه های دولتی را به دست آورند.

در دانشگاه های خصوصی تدریس در رشته های مختلف بر پایه زبان انگلیسی صورت می گیرد، در این موارد متقاضیان با ارائه نمره آیلتس در دانشگاه های مورد نظر ادامه تحصیل می دهند.در مقطع کارشناسی دانشجویان با نمره آیلتس 5 تا 6.5 مجوز فعالیت در دانشگاه های  خصوصی ترکیه را کسب می کنند. با ارائه مدرک زبان انگلیسی ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه امکانپذیر می شود.

توجه به قوانین مشخص دولت ترکیه به متقاضیان کمک می کند که ویزای تحصیلی را بر طبق قانون اخذ کرده و شرایط پذیرش در دانشگاه های معتبر را به دست آورند.

 

  تحصیل در ترکیه

 

رشته های ارائه شده مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه رشته های مختلفی را تدریس می کنند و با شرایط مشخصی تدریس صورت می گیرد. 

متقاضیان بر اساس تجربه، مهارت و مدرک دیپلم خود رشته های خاصی را در دانشگاه انتخاب می کنند.مدرک دیپلم مرتبط به پذیرش در دانشگاه کمک می کند.

از محبوب ترین رشته های دانشگاه های مقطع لیسانس می توان به تجارت و مدیریت و رشته بانکداری اشاره کرد.رشته اینترنت و شبکه های گسترده (IT) از رشته های ارائه شده در دانشگاه های ترکیه هستند که امکان بهترین تحصیل در ترکیه را برای مهاجران فراهم می کنند.

 دانشجویان زیادی با هدف تحصیل در این رشته ها به ترکیه مهاجرت می کنند.روابط بین المللی از مهم ترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه محسوب می شوند.

دانشجویان زیادی با هدف ادامه تحصیل در رشته تجارت بین الملل، مهاجرت تحصیلی را به کشور ترکیه انجام می دهند، این افراد با اتمام دوره متوسطه می توانند در دانشگاه های معتبر درس بخوانند.رشته گردشگری و توریسم مدنظر دانشجویان زیادی قرار دارد و پذیرش دانشگاه ها با آزمون ورودی یا بدون آزمون صورت می گیرد.

 

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه

ایرانیان زیادی با هدف تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند و با در نظر گرفتن قوانین این کشور تحصیلات را در مقطع ارشد ادامه می دهند.

مدت زمان دوره کارشناسی ارشد در کشور ترکیه دو سال است، دانشگاه ها شرایط متفاوتی را برای ادامه تحصیل در نظر می گیرند و بسته به نوع دانشگاه شرایط مختلفی وجود دارد.همان طور که اشاره شد شرایط تحصیل در ترکیه متفاوت است و هر دانشگاهی قوانین مشخصی را در نظر می گیرد، با ورود به سایت دانشگاه امکان بررسی اطلاعات بیشتر در زمینه دانشگاه وجود دارد.

در مقطع کارشناسی ارشد شرایط برای نمره زبان ارائه شده به دانشگاه متفاوت است، متقاضیانی که اقامت کشور ترکیه را برای تحصیل در مقطع ارشد دریافت می کنند به ارائه مدرک زبان آیلتس نیاز دارند، در مقطع ارشد نمره زبان آیلتس 6 تا 6.5 برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف ترکیه تعیین می شود.

برای تحصیل در مقطع ارشد مدارک خاصی به دانشگاه ارائه می شوند و متقاضیان در زمان مشخص شده دعوت به مصاحبه می شوند.مصاحبه شخصی دانشگاه بر اساس رشته مورد تقاضا، سابقه علمی و پژوهشی مهاجران متفاوت است.

دوره کارشناسی ارشد کشور ترکیه دو دوره متفاوت را شامل می شود، از دوره های مهم دانشگاه های این کشور می توان به تحصیل پژوهش محور اشاره کرد، در این شیوه دانشجو دوره های خاصی را در دانشگاه می گذراند و با ارائه پایان نامه به دانشگاه و دفاع از آن، دوره تحصیل در مقطع ارشد را به اتمام می رساند.

دوره آموزش محور در کشور ترکیه شرایط خاصی دارد، در این دوره کلاس های تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالایی ارائه می گردد و پروژه های ترمی از مهم ترین ویژگی های این دوره است.

 

  تحصیل در ترکیه

 

رشته های ارائه شده در مقطع ارشد کشور ترکیه

در کشور ترکیه تحصیل در رشته های مختلفی تحصیل ادامه می یابد و در مقطع ارشد همانند دوره کارشناسی رشته های خاصی وجود دارند.متقاضیان زیادی رشته روابط بین الملل و اقتصاد سیاسی را در دانشگاه های معتبر ترکیه انتخاب می کنند.

رشته مدیریت کسب و کار MBA از رشته های مطرح دانشگاه های ترکیه محسوب می شود که زیر نظر اساتید باتجربه تدریس می گردد.

حقوق، فناوری اطلاعات و... از رشته های پرطرفدار ارائه شده در دانشگاه های این کشور هستند. که امکان تحصیل در ترکیه را فراهم می کنند.متقاضیان می توانند رشته حسابداری، زیست شناسی سلولی را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنند.

رشته مهندسی صنایع در دانشگاه های کشور ترکیه تدریس می شود، مدیریت مهندسی از رشته های محبوب ارائه شده در دانشگاه های ترکیه محسوب می گردد.

 

تحصیل مقطع دکترا در ترکیه و شرایط پذیرش داشنجو

متقاضیان تحصیل در ترکیه با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر برای دوره دکترا اقدام می کنند، دوره دکترا در دانشگاه های زیادی از ترکیه تدریس می شود.تحصیل در دوره دکترا قوانین و شرایط خاصی دارد، متقاضیان با ثبت نام در دانشگاه از شرایط مورد نظر اطلاع می یابند.

در مقطع دکترا تحقیقات خاصی در دانشگاه ها انجام می شوند و در این تحقیقات دانشجویان مشارکت زیادی دارند. دانشگاه های ترکیه حمایت های مالی خاصی را از دانشجویان مقطع دکترا انجام می دهند.در مقطع دکترا دوره تحصیل در ترکیه با توجه به رشته پذیرفته شده متفاوت است، متقاضیان با پذیرش در دانشگاه های ترکیه مهاجرت را به شهرهای مختلف این کشور انجام می دهند.

ویزای مهاجرت تحصیلی کشور ترکیه بر اساس رشته مشخص می شود، معمولا به افراد مجوز اقامت سه تا چهار ساله ارائه می گردد.محتوای رشته ها بر طول تحصیل تأثیر زیادی می گذارند و در برخی موارد مدت تحصیل از زمان در نظر گرفته شده کمتر یا بیشتر می شود.

در دوره دکترا نمره زبان آیلتس ارائه شده به دانشگاه بالاتر از نمره 6 مشخص می شود، در دانشگاه های دیگر ممکن است نمره زبان مورد نظر 7.5 تعیین گردد.

 

  تحصیل در ترکیه

 

ساختار مقطع دکترای کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه برای دوره دکترا مراحل خاصی دارد و آشنایی متقاضیان با این مراحل به پذیرش بهتر آنها در دانشگاه کمک می کند.

این مراحل زمینه آشنایی دانشجویان با قوانین کشور ترکیه را فراهم می کند و اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.از مهم ترین قوانین کشور ترکیه برای مقطع دکترا مربوط به نظارت است، در دانشگاه های این کشور به پایان نامه مقطع دکترا توجه زیادی می شود و پیشرفت مراحل مختلف پایان نامه زیر نظر کمیته های نظارت بررسی می گردد.

در طول دوره امتحان های مختلفی از دانشجویان دوره دکترا گرفته می شود، پایان نامه و ارائه آن از اهمیت زیادی برخوردار است، کارشناسان در ارتباط با پایان نامه و پروپوزال ارزیابی های خاصی را انجام می دهند.در این زمینه ارزیابی از متقاضیان به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود و کمیته داوران به امتحانات نظارت مستقیم دارند.

دانشجویان مقطع دکترا تحقیقات گسترده ای را در طول تحصیل انجام می دهند و طبق قانون ارزیابی های منظمی صورت می گیرد.با ارزیابی های صورت گرفته میزان پیشرفت دانشجویان مقطع دکترا بررسی می شود.

پس از تحقیقات انجام شده پایان نامه توسط دانشجوی مقطع دکترا ارائه می شود، دانشجویان می توانند پایان نامه خود را زیر نظر هیئت داوران ارزیابی کنند. با تأیید هیئت داوران امکان دفاع از پایان نامه ایجاد می شود.

 

تحصیل رشته های پزشکی در کشور ترکیه 

ایرانیان زیادی تحصیل رشته پزشکی و پیراپزشکی در ترکیه اقدام می کنند، در کشور ترکیه امکان ادامه تحصیل در رشته های معتبر وجود دارد.

گرایش های مختلف زیر گروه علوم پزشکی مدنظر اتباع خارجی به ویژه ایرانیان قرار می گیرد، رشته پزشکی از رشته های محبوب ارائه شده در دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه است که با قوانین خاصی اجازه تحصیل به متقاضیان داده می شود. دندانپزشکی از رشته های مهم زیر گروه علوم پزشکی محسوب می شود که در سال های اخیر متقاضیان زیادی را به دریافت ویزای کشور ترکیه جذب کرده است.

از رشته های محبوب علوم پزشکی می توان به رشته داروسازی اشاره کرد که در دانشگاه های معتبر ترکیه تدریس می شود.در زمینه انتخاب رشته تحصیلی به موارد خاصی توجه می شود و انتخاب رشته بر اساس موارد خاصی صورت می گیرد.توجه به بازار کاری رشته های ارائه شده در دانشگاه های ترکیه اهمیت دارد و در زمینه انتخاب رشته به موقعیت کاری رشته، اعتبار رشته تحصیلی و... توجه می شود.

 

  تحصیل در ترکیه

 

مدارک تکمیلی مربوط به تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه به مدارک خاصی نیاز دارد و با تکمیل مدارک شرایط ادامه تحصیل فراهم می شود. این کشور به اعتبار بالای گذرنامه اهمیت زیادی دارد.عکس های بیومتریک متقاضی با در نظر گرفتن عکس ویزای ترکیه آماده می شود.

دانشجویان با توجه به دانشگاه مورد نظر، فرم ارائه شده در سایت دانشگاه را تکمیل کرده و به همراه مدارک دیگر فرم را به دانشگاه ارسال می کنند.دانشجویان و دانش آموزان به دریافت بیمه مسافرتی نیاز دارند.

از مهم ترین مدارک ارائه شده به سفارت خانه ترکیه مربوط به نامه پذیرش از دانشگاه های معتبر ترکیه است، پس از پذیرش فرد در دانشگاه فرم قبولی به ایمیل ارسال می گرد.تمامی مدارک تحصیلی قبلی به مراکز آماده می شوند، افرادی که برای کارشناسی ارشد ثبت نام می کنند با در نظر گرفتن مدرک کارشناسی (مدرک پایه قبلی) مجوز ورود به دانشگاه های معتبر را به دست می آورند.

متقاضیانی که بورسیه تحصیلی دریافت نمی کنند و در دانشگاه های با شهریه ترکیه پذیرش می شوند با بررسی شرایط دانشگاه در مدت زمان خاصی شهریه را پرداخت می کنند و پرینت پرداخت را به همراه مدارک دیگر ارائه می دهند.

افرادی که در دانشگاه های دولتی پذیرش می شوند نیازی به پرداخت شهریه ندارند و انتخاب بدون واریز شهریه صورت می گیرد.

دانشجویان و دانش آموزانی که تحصیل در ترکیه را در نظر می گیرند به مدارکی اعم از اثبات تمکن مالی نیاز دارند، این افراد با داشتن حساب بانکی مدارکی مبنی بر تمکن مالی را به سفارت خانه ارائه می دهند و با این مدرک اجازه تحصیل در ترکیه را کسب می کنند.با توجه به قانون متقاضیان در دوران کارشناسی اجازه کار در ترکیه را ندارند و در این موارد ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو حائز اهمیت است.

دانش آموزانی که تحصیل را در ترکیه در نظر می گیرند به مدارکی مبنی بر حمایت مالی والدین نیاز دارند.

از مدارک مهم دیگر برای تحصیل در ترکیه مربوط به انتخاب مکان خاصی برای زندگی است.در این موارد دانشجویان رسید مربوط به اسکان در خوابگاه، اجاره ملک و... را ارائه می دهند و بر این اساس مجوز اقامت در ترکیه را دریافت می کنند.

ریز نمرات مقطع قبلی به زبان ترکی ترجمه می شود و به همراه مدارک دیگر ارسال می گردد.

دانشگاه ها به صورت جداگانه پذیرش دانشجویان را انجام می دهند و سیستم یکپارچه ای همانند کنکور ندارند.متقاضیان با قبولی در امتحانات ورودی به ترکیه مهاجرت کرده و از طریق سفارت خانه اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی و... انجام می دهند.

 

چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

دانشگاه های این کشور شرایط خاص و متفاوتی را برای تحصیل در ترکیه در نظر می گیرند، مورد دیگر ارائه بورسیه تحصیلی ترکیه به متقاضیان مختلف است.دولت ترکیه سیاست های خاصی را در ترغیب متقاضیان برای ادامه تحصیل به ترکیه در نظر می گیرد.

کشور ترکیه با ارائه بورسیه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان مجوز ورود به ترکیه را می دهد.

در حال حاضر دانشجویان بین المللی زیادی در کشور ترکیه حضور دارند، این کشور بر اساس شرایط خاصی بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد.از مهم ترین شرایط پذیرش بر اساس بورسیه تحصیلی معتبر کشور ترکیه تسلط متقاضیان به زبان ترکی است.

افراد با توجه به آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر قادر به دریافت بورسیه تحصیلی هستند، با قبولی در این آزمون یکی از شروط پذیرش از طریق بورسیه تحصیلی به دست می آید.

از ملاک های مهم انتخاب دانشجویان از طریق بورسیه تحصیلی، کسب نمرات خوب در ارتباط با زبان است.معدل بالای مقطع قبلی به دریافت بورسیه تحصیلی کمک می کند.

پیشینه تحصیلی عالی مدنظر دانشگاه های مطرح کشور ترکیه قرار دارد، بر اساس پیشینه و سابقه علمی و پژوهشی پذیرش در این مراکز صورت می گیرد.متقاضیانی که مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی دارند به آسانی بورسیه تحصیلی کشور ترکیه را دریافت می کنند و با ارائه مدارک زبان، نمرات خوب و... مجوز بورسیه تحصیلی را به دست می آورند.

اخذ بورسیه تحصیلی کشور ترکیه مزیت های زیادی برای دانشجویان دارد، در این موارد تمامی هزینه های مربوط به بیمه درمانی و... توسط دولت پرداخت می شود.هزینه های مربوط به اسکان و اقامت دانشجویان نیز به طور کامل پرداخت می شوند.

 

  تحصیل در ترکیه

 

عوامل موثر بر هزینه تحصیل در ترکیه

از مهم ترین مواردی که در زمینه تحصیل در ترکیه مدنظر قرار می گیرد مربوط به هزینه این کشور است.

متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه هستند با شرایط خاصی می توانند این کار را انجام دهند، اطلاع از هزینه های این کشور به انتخاب دانشگاه معتبر کمک می کند.مهاجرت تحصیلی به ترکیه با هزینه های خاصی همراه است و متقاضیان با آگاهی از هزینه ها، اقدامات لازم را برای تحصیل در ترکیه انجام می دهند.

هزینه های تحصیل در ترکیه شامل شهریه دانشگاه خصوصی می شود.در این زمینه به هزینه های مربوط به غذا، پوشاک و.. نیز توجه می شود.

دانشجویان در این موارد لازم است  هزینه های حمل و نقل و اجاره یا خرید ملک را در نظر بگیرند و بر این اساس تحصیل در ترکیه را انجام می دهند.هزینه های حمل و نقل در ترکیه توسط دانشجو پرداخت می شود، تحصیل در ترکیه با اقامت در جای مشخصی امکانپذیر می گردد، اجاره ملک یا خرید آن با هزینه مشخصی صورت می گیرد.

هزینه های مربوط به خرید کتاب، اقدامات علمی پژوهشی و... به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود.هزینه های مهاجرت به ترکیه و تحصیل در این کشور با توجه به محل زندگی مهاجران متفاوت است، در این زمینه هزینه های مربوط به زندگی، اجاره خانه در مرکز شهر در مقایسه با شهرهای کوچک بیشتر می باشد.

سبک زندگی متقاضیان در تعیین هزینه موثر است.دوره های تحصیل در ترکیه از هزینه های متفاوتی برخوردارند، هزینه تحصیل در مقطع لیسانس با مقطع دکترا تفاوت دارد.

هزینه زندگی در کشور ترکیه پایین است.شرایط تحصیلی ارائه شده در این کشور مقرون به صرفه است و به نسبت کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه مهاجرت پایینی دارد، همچنین با پذیرش در دانشگاه های ترکیه امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر فراهم می شود.

با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی این کشور امکان جابه جایی دانشجو وجود دارد.هزینه های حمل و نقل در این کشور پایین است.

 

 

دریافت ویزای همراه دانشجویان در ترکیه

قانون کشور ترکیه اعطای ویزای همراه است، دانشجویان زیادی در دوران تحصیل در ترکیه از  ویزای همراه استفاده می کنند و بر طبق قانون درخواست ویزا برای اعضای خانواده صورت می گیرد.ویزای همراه ارائه شده در ترکیه اعتبار بالایی دارد، همراهان دانشجو به ویژه اعضای خانواده به مدت دو سال در ترکیه حضور می یابند.

همراهان دانشجو می توانند زمان اقامت در ترکیه را تمدید کنند.ویزای همراه به همسر و فرزندانی که سن زیر 18 سال دارند با در نظر داشتن شرایط خاصی ارائه می شود.در ترکیه دانشگاه های معتبری وجود دارند، حدود 200 دانشگاه معتبر در مناطق مختلف ترکیه قرار دارند.

 

قوانین ترکیه در زمینه یافتن شغل پس از اتمام تحصیل

پس از اتمام تحصیل دانشجویان زیادی ترجیح می دهند که اقامت خود در ترکیه را تمدید کنند و از روش های مختلفی این کار صورت می گیرد.شرایط کار در ترکیه متفاوت است و این کشور قوانین مشخصی را در زمینه تحصیل همزمان با کار در نظر می گیرد.دانشجویان زیادی پس از اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه به دنبال یافتن شغل های پاره وقت هستند.

کشور ترکیه به دانشجویان مقاطع مختلف اجازه کار در حین تحصیل را می دهد.ساعت کاری شغل های پاره وقت کشور ترکیه در زمان تحصیل دانشجویان مشکلی ایجاد نمی کند و این افراد تحصیلات خود را بدون هیچ گونه محدودیتی ادامه می دهند.در شهرهای مختلف کشور ترکیه شرایط شغلی متفاوتی وجود دارد، به طور مثال در شهرهای بزرگ و پرجمعیت شرایط شغلی بیشتری در مقایسه با شهرهای دیگر فراهم می شود.

دانشجویان در انتخاب شغل لازم است به موارد خاصی توجه داشته باشند و موقعیت کاری را بر اساس این موارد در نظر بگیرند.شغل مناسب برای دانشجو با توجه به زمانبندی کلاس های دانشگاه انتخاب می شود.پس از تحصیل در ترکیه دانشجویان می توانند در این کشور کار کنند.دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی خود در شغل های مرتبط استخدام شوند و با اخذ ویزای کاری برای حضور در ترکیه مشکلی ندارند.

دانشجویان زیادی با اتمام دوره تحصیل خود سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را انجام می دهند.در ابتدا ویزای کاری ارائه شده به صورت موقت و تنها برای یک سال ارائه می شود و متقاضیان با توجه به قانون کشور ترکیه شرایط خاصی دارند.تمدید ویزای کاری در کشور ترکیه امکانپذیر است، متقاضیان به آسانی ویزای خود را در این کشور تمدید کرده و مدت زمان بیشتری در ترکیه کار کنند.ویزای کاری کشور ترکیه تا سه سال تمدید می شود.

کشور ترکیه از طریق کار اقامت دائم را به اتباع خارجی ارائه می دهد، مهاجرانی که هشت سال در کشور ترکیه زندگی می کنند و در طول این مدت سوء پیشینه ای نداشته باشند با در نظر گرفتن شرایط کشور ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه مشکلی ندارند.کارفرمای ترک با توجه به قانون کشور ترکیه (در جذب نیروهای خارجی) اقدامات خاصی را انجام می دهد و اطلاعات مورد نیاز متقاضی را در سایت وزارت کار و رافاه ثبت می کند.برای دریافت ویزای ترکیه ارائه مدرک زبان الزامی است.با یافتن شغل در کشور ترکیه نوع ویزای افراد پس از تحصیل تغییر می یابد و به ویزای کاری تبدیل می شود.

 

  تحصیل در ترکیه

 

موارد مهم در انتخاب دانشگاه معتبر برای تحصیل در ترکیه

دانشجویان پیش از انتخاب دانشگاه های ترکیه به وب سایت اصلی دانشگاه وارد می شوند و با بررسی ارزش مدرک تحصیلی دانشگاه مورد نظر، اقدامات مهم را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انجام می دهند.محیط های آموزشی کشور ترکیه از امکانات مجهزی برخوردارند، محیط وسیع و راحتی برای تحصیل در نظر گرفته می شوند و دانشجویان از امکانات خاصی به کار می برند.امکانات دانشگاه های ترکیه شامل آزمایشگاه، کتابخانه و.. است و با در نظر گرفتن امکانات مجهز به تحصیل دانشجویان در مکانی مدرن کمک می کند.دولت ترکیه سرمایه گذاری گسترده ای را برای جذب و ترغیب دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد.

در هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل در ترکیه به مدارک و آیین نامه های رسمی دانشگاه دقت می شود و متقاضیان بر اساس نوع دانشگاه اقدامات مهم را انجام می دهند.دانشگاه های ترکیه از رتبه بندی خاصی در جهان برخوردارند و دانشگاه های مهم در این کشور شرایط تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان فراهم می کنند. با توجه به تحقیقات، مقاله های چاپ شده و... تدریس عالی رتبه دانشگاه ها صورت می گیرد.

متقاضیانی که برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت می کنند اما مدرک زبان انگلیسی ندارند با مشکلات خاصی در دانشگاه مواجه می شوند، کشور ترکیه برای این افراد دوره های تخصصی زبان انگلیسی را در زمان مشخصی ارائه می دهد تا دانشجویان در این دوره شرکت کرده و با تسلط بر زبان مورد نظر تحصیل را شروع کنند.

 

برای مشاهده آگهی های مراکز آموزشی، دانشگاه ها و مدارس ترکیه  و مقایسه این مراکز وارد سایت نیازمندی های ترکیه ( خانه دیگر) شوید و به سادگی با مشاهده و یا درج آگهی رایگان در زمینه تحصیلات در ترکیه بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

 

 



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!