معرفی آژانس های اجاره خودرو در ترکیه با خانه دیگر
شنبه 11 دی 1400

معرفی آژانس های اجاره خودرو در ترکیه در خانه دیگر

یکی از بزرگترین دغدغه های مسافران توریستی این کشور در بحث حمل و نقل ها و جا به جایی ها می باشد که به دلیل گران بودن سوخت در این کشور هزینه ی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم برای مسافران توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

کشور ترکیه یکی از مهمترین کشور ها از لحاظ توریستی است که این کشور از محبوبیت خاصی هم در میان مردم ایران و یا حتی مردم جهان برخوردار است، یکی از بزرگترین دغدغه های مسافران توریستی این کشور در بحث حمل و نقل ها و جا به جایی ها می باشد که به دلیل گران بودن سوخت در این کشور هزینه ی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم برای مسافران توجیه اقتصادی نخواهد داشت. در این مطلب در سایت خانه دیگر قصد داریم در رابطه با اجاره خودرو و قوانین آن در ترکیه صحبت کنیم.

 

با شرایطی که هم الان در تمام کشور های دنیا بعد از شیوع کرونا حاکم شده است به عنوان مثال در استفاده از تاکسی های عمومی نمیتوان بیشتر از 4 نفر را سوار کنند و اگر شما تعداد بیشتر از 3 نفر باشید، یعنی حتی اگر 4 نفر باشید مجبور به تهیه ی تاکسی دیگری هستید. اما حال با توجه به تمامی معضلات و مشکلات استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ما می خواهیم به شما پیشنهاد اجاره ی خودرو را در شهر ترکیه ارائه دهیم تا از سفر چند روزه ی خود به این شهر توریستی لذت ببرید. نکته ای که در این حوزه یعنی اجاره ی وسایل نقلیه در ترکیه وجود دارد این است که حتما از افراد و یا آژانس های معتبر در این حوزه استفاده شود که بتوانید به راحتی و با امنیت کامل به مقصود خود برسید.

 

آشنایی با قوانین اجاره خودرو در ترکیه در خانه دیگر

 

در این میان مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، مسئله ی قوانین سفت و سخت اجاره ی این خودرو ها می باشد که متقاضیان موظف هستند که به تمامی این قوانین و مقررات تسلط داشته باشند که موجب خطایی سهوی نشوند. در این مطلب از سایت خانه دیگر، این قوانین را با هم بررسی می کنیم؛

 

قانون گواهینامه رانندگی و محدودیت سنی:

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ فردی که به عنوان مستاجر وسیله ی نقلیه شناخته می شود باید بالای 23 سال سن و حداقل دارای گواهینامه ی بین المللی سطح B باشد.

 

مدت زمان دوره ی اجاره:

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ مدت زمان اجاره حداقل دو روز است و در صورت تاخیر در تحویل خودرو به آژانس مربوطه جریمه ای از طرف آژانس تعیین میگردد که معادل هزینه ی اجاره ی یک روز کامل می باشد.

 

  مدت زمان دوره ی اجاره در ترکیه

 

محدودیت کیلومتر مجاز برای استفاده:

 

این محدودیت ها برای داخل استان استانبول به این شکل است که؛ در ازای اجاره ی روزانه، مستاجر مجاز به طی کردن مسافت 350 کیلومتری می باشد، و در ازای اجاره ی ماهانه مجاز به طی کردن حداکثر 3500 کیلومتر می باشد. در مجموع بیشترین مسافتی که مستاجر میتواند با خودرو طی کند 3500 کیلومتر می باشد که اگر از این حد تعیین شده ی مجاز، مستاجر به صورت سهوی یا عمدی عبور کند شامل جریمه ای مطابق با قرارداد و قوانین خواهد شد.

 

 

اما برای اجاره ی خودرو های لوکس شایط دیگری وجود دارد که در ازای اجاره بین 1 تا 10 روز، مجاز به طی کردن مسافت 200 کیلومتری می باشند و در ازای اجاره ی خودروی لوکس بین 10 تا 30 روز، مجاز به طی مسافت 2000 کیلومتری می باشد. که در مجموع برای اجاره ی خودرو های لوکس حداکثر مسافت مجاز 2000 کیلومتر می باشد. اما محدودیتی هم در حوزه ی طی کردن مسافت خارج از استان استانبول وجود دارد که شامل؛ مستاجر در ازای اجاره ی خودرو مجاز به طی نمودن مسافت 250 کیلومتری می باشد و در ازای اجاره ی ماهانه مجاز به طی نمودن مسافت 2500 کیلومتری می باشد، در صورت تاخیر در تحویل خودرو از سمت مستاجر به آژانس مربوطه مطابق قوانین و قرارداد جریمه ای در ازای هر کیلومتر اضافه در نظر گرفته خواهد شد.

 

اما این قوانین در حوزه ی خودرو های لوکس با کمی تغییر اعمال شده است که به این صورت می باشد؛ در ازای اجاره ی خودرو لوکس به مدت 1 الی 10 روز مستاجر مجاز به طی نمودن 200 کیلومتر می باشد و در ازای اجاره ی خودرو های لوکس به مدت 10 الی 30 روز مجاز به طی نمودن مسافت 2000 کیلومتر می باشد، که اگر مستاجر از حد مجاز تعیین شده و یا مدت زمان تعیین شده تخلفی موجب شود شامل جریمه ای خواهد شد که مطابق قوانین و قرارداد موظف به پرداخت آن می باشد.

 

پرداخت هزینه:

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ شخص اجاره کننده و یا همان مستاجر موظف به پرداخت هزینه ی اجاره خودرو در ترکیه در ابتدای قرارداد می باشد که این انتقال پول تنها با کارت اعتباری (credit card) و یا حواله بانکی میسر است.

 

شرایط استفاده از کارت اعتباری:

 

مشتریان برای استفاده از کارت اعتباری خود ملزم به این هستند که کارت اعتباری موردنظر حتما به نام خودشان باشد در این صورت میتوانند از کارت اعتباری خود استفاده کنند. خودرو های اجاره ای در 4 دسته تقسیم میشوند که شامل؛ 1-خودرو های اقتصادی 2-خودرو های متوسط 3-خودرو های مدل بالا 4-خودرو های لوکس مشتریان موظف اند برای اجاره هرکدام از این دسته خودروها سپرده ای را داخل کارت اعتباری خود در اختیار آژانس و یا شخص اجاره دهنده بگذارند که این سپرده ها به این صورت است؛ برای دسته ی خودرو های اقتصادی 750 لیر، برای دسته ی خودرو های متوسط مبلغ 1000 لیر، برای دسته ی خودرو های مدل بالا به مبلغ 1500 لیر و برای خودرو های در دسته ی لوکس 7500 لیر را به عنوان سپرده باید در نظر بگیرند.

 

 

  شرایط استفاده از کارت اعتباری برای اجارخ خودرو در ترکیه

 

دستمزد های خارج ساعت کاری:

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ ساعت کاری آژانس های اجاره ی خودرو از ساعت 8.30 الی 21 می باشد که برای ارائه خدمات در خارج از ساعت کاری مستاجر و متقاضی محترم متحمل هزینه ی اضافه تر خواهد شد که این دستمزد به این شرح است؛ در صورتی که رزرو خودرو و یا تحویل و بازگشت خودرو در خارج از ساعت کاری باشد، مستاجر یا متقاضی محترم موظف به پرداخت 60 لیر اضافه تر خواهند بود و اگر بازپرداخت هزینه ی خودرو در خارج ساعت کاری باشد موظف به پرداخت 100 لیر اضافه تر خواهند بود.

 

بیمه ی خودرو ها:

 

مسئله ای که در اجاره خودرو بسیار اهمیت دارد بحث بیمه ی این خودرو ها می باشد چون بعضا دیده می شود که حوادثی سهوی برای اجاره کنندگان این خودرو ها پیش می آید که اگر از بیمه های این خودرو ها استفاده نکنند دچار خسارت و جریمه های بسیاری میشوند.

چندی از این بیمه ها را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 



بیمه ی حوادث، بدون معافیت (CDW):

 

در این نوع از بیمه مستاجر در صورت خسارت دیدن خودرو بدون اینکه حادثه ای رخ داده باشد موظف به پرداخت خسارت و هزینه ی متغیر بسته به گروه خودرو ی اجاره ای می باشد و اما اگر در صورت اتفاق حادثه ای سهوی خودرو ی اجاره ای مورد خسارت قرار گیرد، شرکت مربوط به بیمه، خسارت وارده را تا مبلغ 750 لیر پوشش می دهد البته اگر در گزارش پلیس ذکر شده باشد که راننده ی خودرو مشروبات الکلی مصرف کرده باشد، خسارت وارده به خودرو شامل بیمه نمی باشد و مستاجر موظف است خسارت را کامل پرداخت کند.

 

بیمه ی لاستیک و شیشه خودرو(LCF):

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ این نوع بیمه مختص به شیشه ی خودرو و لاستیک خودرو می باشد، که خطراتی که در این حوزه راننده و مستاجر خودرو را تهدید میکند را پوشش دهد.

 

بیمه ی سرقت:

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ برای برخورداری از این بیمه می بایست گزارش پلیس مبنی بر سرقت خودرو به شرکت مربوطه ابلاغ شود و ظرف 24 ساعت مستاجر گواهینامه ی خود را تحویل آژانس و یا شرکت مربوط به اجاره ی خودرو در ترکیه تحویل دهد تا ضمن بررسی های لازم از جانب شرکت بیمه صورت بگیرد. اگر مستاجر هر کدام از موارد ذکر شده را به همراه نداشته باشد و یا گزارشی از جانب پلیس ثبت نشده باشد، موظف به پرداخت خسارت، طبق قوانین و مقررات و قرارداد ثبت شده می باشد و ضمن اینکه به اضافه ی خسارت می بایست مالیات بر ارزش افزوده را هم پرداخت کند.

 

عزیمت به خارج کشور ترکیه:

 

بر اساس گزارشات مجموعه خانه دیگر؛ طبق قوانین مربوط به اجاره خودرو در ترکیه، عزیمت مستاجر با خودروی اجاره ای ممنوع می باشد.

 

قوانین لغو درخواست خودرو:

 

قوانینی که در لغو درخواست مشتری حاکم است به این شرح است؛ اگر متقاضی درخواست خود را تا قبل از 48 ساعت لغو کند و به آژانس مربوط اطلاع دهد، تمام مبلغ پرداخته شده به مشتری بازگردانده می شود ولی اگر درخواست لغو اجاره خودرو در کمتر از 48 ساعت و یا حتی موقع تحویل خودرو صورت گیرد، یک سوم مبلغ پرداختی به اضافه ی مالیات بر ارزش افزوده نزد آژانس مربوط میماند و دو سوم مابقی مبلغ به متقاضی برگردانده می شود.

 

سخن آخر

 

با توجه به قوانین سختی که در اجاره ی خودرو در ترکیه وجود دارد، تیم تولید محتوای سایت خانه دیگر، تصمیم گرفت شرکت ها و آژانس هایی را در این حوزه به شما مخاطبین عزیز معرفی کند تا خریدی راحت را در ترکیه تجربه کنید و از سفر خود لذت کامل را ببرید.

 

http://www.rentalcars.com/en/city/tr/istanbul

 http://www.easygocarrental.com

http://www.grscar.com/

https://www.carjet.com/cheap-car-hire/turkey.htm

http://www.enterprise.com.tr/

http://www.budget.com.tr/

http://www.centraltr.com/

https://arabama24.com/

 

شما مخاطبین عزیز می توانید با مراجعه به سایت های ذکر شده با خیالی آسوده خودرو ی خود مورد نظر خود را در شهر ترکیه رزرو کنید و در سفر خود از خودرویی که در اختیارتان قرار داده میشود استفاده ی مورد نیازتان را ببرید.

 



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!